Portal informacyjny
o kulturze w Rzeszowie

Kalendarz

2022-09-02 18:00

Wernisaż wystawy fotografii autorstwa członków RSF pod tytułem „Rumunia"

Zapraszamy Państwa na  wernisaż wystawy fotografii autorstwa członków RSF pod tytułem „Rumunia".
Miejsce wystawy – Galeria Nierzeczywista RSF, ul. J. Matejki 10, Rzeszów
Wernisaż – piątek 02.09.2022 r., godz. 18:00
Czas trwania wystawy – do 22.09.2022 r.

„Rzuć wszystko i wyjedź w Bieszczady”- prawie każdy słyszał to powiedzenie. Parafrazując te słowa, grupa przyjaciół z Rzeszowskiego Stowarzyszenia, rzuciła wszystko i kilka razy pojechała do Rumunii.

Pierwszy wyjazd odbył się bardzo spontanicznie, na hasło „jedziemy do Rumunii” po prostu spakowaliśmy plecaki, zabraliśmy niezbędne rzeczy, śpiwory, namioty, aparaty fotograficzne i ruszyliśmy. Zakochaliśmy się w rumuńskich Karpatach i w kolejnych latach znów wyjeżdżaliśmy.

Nie były to długie wyjazdy, kilka dni, tydzień, ale wystarczyło by się zachwycić i zadziwić. Szukaliśmy tam spokoju, oddechu, wytchnienia. Znaleźliśmy o wiele więcej, dzikie miejsca w środku Europy, Karpaty, których w takiej formie próżno szukać w Polsce.

Zachwyciliśmy się wolnością, niezależnością. Przemieszczaliśmy się samochodami z namiotami i pomimo planu, często robiliśmy od niego odstępstwa, rozbijając nasze namioty w pięknych miejscach, w dolinach, na leśnych polanach, przy szemrzących strumieniach. Chwile, które spędziliśmy w rumuńskich górach, uwieczniliśmy na fotografiach, którymi chcemy się z Państwem podzielić. Zapraszamy na olbrzymie pastwiska, przedstawiamy ludzi, którzy całe swoje życie związali z tą krainą, pragniemy, by Państwo również zachwycili się przestrzeniami, usłyszeli tętent koni, dzwonki owiec i poczuli zapach traw.

Pandemia pokrzyżowała nam plany wyjazdowe, ale kolejny wyjazd znów zbliża się nieuchronnie i nieodwołalnie, by choć na kilka dni rzucić wszystko i pojechać do Rumunii.

Jerzy Skiba

Uczestnicy wystawy:

Martina Bieniarz, Bernard Buczek, Agnieszka Mac-Uchman, śp. Sławomir Gibała, Małgorzata Korzec, Jerzy Skiba, Katarzyna Warańska, Artur Wysocki, Maciej Zdun.

Wystawa organizowana jest przez Rzeszowskie Stowarzyszenie Fotograficzne w ramach zadania publicznego pod nazwą „Rzeszowskie Spotkania z Fotografią”.
Wydarzenie jest dofinansowane z budżetu Gminy Miasta Rzeszów.

Koordynat GPS miejsca: 50.0380000°N, 22.0033435°E

Do pobrania: plakat wydarzenia.

Grafika nadesłana przez organizatora.

Miejsce: Galeria Nierzeczywista RSF, ul. Matejki 10
Organizator: Rzeszowskie Stowarzyszenie Fotograficzne
Udział: Bezpłatny

Poinformuj nas

Wiesz o ciekawym wydarzeniu odbywającym się w naszym mieście? Chciałbyś poinformować innych o interesującej inicjatywie kulturalnej?
Napisz do nas, a zamieścimy Twoją propozycję w Kalendarzu wydarzeń - skontaktuj się z nami!